fredag 2 september 2011

Höstmorgon och fredag

Det är en otroligt härlig septembermorgon idag. Solsken i mängder, kyligt i luften men inte alltför kallt och underbara röda och gula fläckar i träden. Ett par vantar hade nog suttit fint nu. Tänker att jag kanske borde göra ett par men inser sen att jag hinner frysa ett tag om händerna om jag ska vänta på dem. Försöker också undvika nya projekt då jag vill prioritera min surdeg. I huvudet snurrar egna mönster runt också. Jag har aldrig designat egna mönster förut (om man inte räknar ett svart pannband i rätstickning i slutet av 80-talet) och känner att det är hög tid för det. 3 st ideer på tröjor har jag. Problemet är bara att om jag börjar skissa vill jag också börja sticka och då kommer min surdeg hamna i en påse i garderoben igen. Så jag väntar lite. Men bara lite :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar