tisdag 6 september 2011

Jobbar



Måndag och tisdag denna vecka så har jag tillsammans med mina kollegor haft kick off på Gimo Herrgård. Varje höst börjar vi året ( i skolvärlden är augusti september början av året) med att åka bort i två dagar. Vi umgås, äter gott, badar bastu och dricker lite och där är min närvaro fullständig. Innan vi åker är jag också väldigt aktiv då jag är den som organiserar hela resan. Men dagtid när "vi" är som mest produktiva och konfererar så går jag lite på halvfart. Och då åker stickningen fram. Inte för att jag struntar i talarna utan för att jag helt enkelt inte har en aaaaaning om vad de pratar om. Jag är nämligen en administratör som sköter markservicen och organiserar medan mina kollegor är forskare och professorer som diskuterar saker som multiplex PLA, solid phase conjugation, padlock probe, western blotting, in situ, proximity ligation, osv.

Stickningen som skymtar nedan på bilden är som vanligt mitt UFO (eller surdegen som jag kallar den). Kommer ta lååång tid det här :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar