lördag 19 september 2009

Sticketikett

Finns det tillfällen då det inte är ok att sticka? När jag är inne i en stickperiod (som nu) så kan jag ha svårt att släppa mitt pågående projekt. Så vardagens bestyr kan ibland kännas som hinder för att få sticka. Som jobbet, eller städning, matlagning, äta, osv. Dessa aktiviteter kan man väll säga ofta är ivägen för trevligare saker att göra. Men hur är det när man ska vara trevlig då? Är det ok att ta med sig sin stickning när man är bortbjuden? Är alla stickningar ok att ta med eller bara vissa? Är alla bjudningar öppna för stickning eller bara vissa? Vilka i så fall?
Måste stickningens mönster vara lätt och självgående eller kan man ta med ett knepigt diagram att fördjupa sig i? Vad är ok och vad är inte ok. Var tar DU med din stickning?

2 kommentarer:

  1. Hej. Jag har alltid en stickning med mig. Man vet ju inte vad som kan hända, kö, bussen är sen, oväntat tillfälle mm. Många gånger blir den kvar i väskan. Det kanske inte är den största och krångligaste som får följa med: en fördel med att ha flera projekt på gång samtidigt. Favorit att ha med: ärm på rundsticka.

    SvaraRadera
  2. Viss är det ett dilemma - är det ok att sticka på en konferens på jobbet - jamen hur ofta antecknar jag något annars? Någon sa på mitt jobb att "vi hade alltid en stickning med oss förr" - typ på 80-talet! Är jag ohörsam om stickning eller broderi är med -det känns så - kanske för att jag är textillärare - jag skulle höja ögonbrynen om de andra tog med böcker för att rätta under mötet. Fast är det samma sak?

    SvaraRadera