lördag 12 september 2009

Första delen

Igår släpptes den första ledtråden till mysteriestickningen . Jag hade inhandlat garn och satt i startgropen sedan förra fredagen. Tidigt igår morse loggar jag in för att skriva ut första delen av beskrivningen men håller mig trots att jag är ledig eftersom jag väntade stick-sällskap på kvällen. När det så är dax så händer detta:




Garntrassel!!!! Det satt jag med i 2 timmar i tron om att jag skulle lyckas reda ut härvan. Efter envisa försök brister tillslut tråden och jag får skarva. Fast jag hade velat slippa det då hela arbetet skulle ha klarat sig på ett nystan.


Nåja, jag kom igång kort efter det och trots skrämande diagram och många krångliga tecken så börjar nu sakta något att ta form. Men VAD är det jag stickar? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar