söndag 6 september 2009

Det var en gång..........

Jag var aldrig särskilt intresserad av handarbete när jag var liten. Syslöjden tilltalade mig för det inte var träslöjd. Men när jag gick på gymnasiet (gissar på 2 året, 1992) hittade jag ett mönster på en virkad nätväst i ett nummer av VeckoRevyn och fick för mig att jag skulle prova den. Köpte garn och snodde en virknål av mamma (som senast varit textilt kreativ när jag fortfarande hade blöja) och satte igång. Det resulterade i att jag skolkade 2 dagar och sträckvirkade. Kunde helt enkelt inte förmå mig att ta en paus för viktigare saker. Och sen dess har jag varit fast. Virkningen gick snabbt över i stickning och efter 1 år på en textilutbildning i Vadstena (2001-2002) ingår nu också vävning, knyppling, sömnad, mönsterkonstruktion, lappteknik och mycket mer på min meny.

Mitt intresse för bloggande är inte riktigt lika stort och jag är en novis på detta område. Startade för en vecka sedan min första blogg som handlar om min träning. Inte så mycket för att dela med sig som för att det hjälper mig med min motivation. Nu startar jag alltså min andra blogg på kort tid och anledningen till det är att jag fick ett tips av en vän om utmaningen
So you think you can knit och måste bara vara med. För det så krävs det en blogg :-)

1 kommentar: