måndag 21 september 2009

Helgprojekt

För något år sedan så gjorde jag ett fynd på en loppis och hittade den här nåldynan.
I helgen så beslutade jag mig för att det var dax att ta tag i renoveringsprojektet och fixa till den lite (notera möggelfläcken på foten!). Så med lite färg och nytt tyg blev den så här fin. :-)

Blev just klar med del 2 av mysteriestickningen ikväll. Alla hål som ska vara med kom med denna gång så det räcker nog att sticka en version den här veckan. Men vad kan det vara? Jag trodde det kunde vara ett pannband i början men nu lutar det nog mer åt en "fusk-olle". Drar man ihop ena långsidan kan man få till en mössa. Halsduk är det nog inte, om vi inte lägger på ett kol och köper ett nystan till. Föreslog en BH till min man igår på skoj vilket han satt och funderade länge på och sen kom fram till att det kunde det ju inte vara. Alla är ju inte byggda lika, tyckte han :-D

1 kommentar:

  1. Precis en sådan har min mamma, och den är så praktisk.

    SvaraRadera