onsdag 3 augusti 2011

Redovisning av Julkalendern 2010

Jag måste ju redovisa resultatet av förra årets julkalender från loveknitting.se



Resultatet blev antingen en väldigt lång provlapp eller kanske en något mer användbar halsduk :-)

Jag som fullkomligt älskar mysteriestickningar var lite splittrad över denna. Plus var att det var så otroligt kul att prova på lite nya mönster, att den höll på så länge och hade så många ledtrådar (24 st så klart), den hade en egen blogg som stöd för deltagarna och jag gillade hela upplägget.
Minus var att det var oförlåtligt många tryckfel i mönstert. Visserligen blev de rättade under resans gång men det finns inget som gör mig så avslagen på en stickning som när det blir fel och jag inte förstår varför för att sedan inse att jag inte kan lita på det som står i beskrivningen. Men oavsett detta så var jag nöjd med resultatet och det faktum att jag inte gav upp. Måste dock erkänna att jag "vilade" lite efter ca 5-6 dec och tog inte upp arbetet igen förrän i januari. Dagarna innan jul var rätt upptagna med annat ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar