fredag 26 augusti 2011

Första

Så var första arbetsveckan avklarad och den har varit något av en berg och dalbana. Det var lättare än jag trodde att vända tillbaka dygnet, det var underbart att få träffa alla härliga kollegor igen och faktum är att även om det är underbart att vara ledig så behöver jag den inrutade rutin som jobbet ändå ger. Driver jag bara runt för länge så mår jag inte bra.
Samtidigt var mycket av ilskan kvar. Och den späddes på av ny ilska. Ilska och frustration över hur trångsynta och elaka människor kan vara mot varandra helt i onödan.
Dessutom känns det nu som om hösten är här och det gör mig alltid lite deppig. Finns ingen årstid som är så vacker och samtidigt så "olycksbådande". För mig innebär hösten att mörkret och kylan är nära. Burrrr!! Längtar redan till nästa vår och sommar.

Jag har ju precis som jag misstänkte inte hunnit sticka mer än 2 varv på min surdeg under veckan men hoppas att jag ska kunna lägga lite mer tid på den under helgen (+ lite 5 års kalas). Men det löser sig väll. Tyvärr är den lite för stor och bökig för att kunna ta med på bussen på väg till och från jobbet. Jag får starta ett par nya sockor för det istället :-)

Ser nu fram emot en solig och skön helg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar