lördag 17 september 2011

Varma händer

Jag grävde lite i mina påsar med UFOn tidigare i veckan och hittade denna. Stickat i dubbelt garn av svart Alpacka och Pudel från Drops.

Bilderna är ju inte det bästa men det föreställer en muff för kalla händer som jag stickat färdigt men lagt åt sidan när det var dax att montera. (Jag behöver verkligen ta tag i mitt sätt att undvika avslut.)

Nu har jag i alla fall sytt ihop den, köpt svart gummiband för handlederna och satt i dem. Nu är den redo för snöfall.

Funderar lite på om jag ska fodra den med fleece eftersom den inte är riktigt tät. Men jag tror jag testar den först.
Notera den lilla fickan på baksidan för mobil eller busskort eller vad du vill.

Idag hade vi återbesök av sommaren :-) Det har varit varmt och skönt och vi har njutit av solen på verandan nästan hela dagen. Så synd att det bara är tillfälligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar