söndag 25 september 2011

Till Syster

Virkade en sjal för några år sedan. Nu när jag tänker efter var det samma månad som jag blev gravid med min lilla tjej :-). Blommig trekantssjal med låååånga fransar. Och den är underbar att ha runt halsen när det är kallt ute. Jag beställde garnet på internet och den webbutiken hade en funktion där man kunde välja ett reservgarn ifall det du ville ha inte fanns. Så jag valde off white men noterade lavendel som reserv ifall att. När jag väl fick garnet så skickade leverantören båda två och jag tänkte "ähh" och behöll båda. Den vita gjorde jag som sagt till mig (2005-06) men det lavendelfärgade har legat ett tag och jag har inte vetat vad jag ska göra av det.

Nu rensade jag lite bland alla mina mönster och hittade den blommiga sjalen och tänkte att "va hellskotta, jag gör en till och ger bort".

Min syster fyller 30 år idag och här är en av dina presenter. Puss!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar