onsdag 17 augusti 2011

Lördag i Norrskedika & Öregrund

Jag hade ju som sagt lite datorproblem i lördags. Efter en underbar dag kom jag hem till en burk som var helt död. Nu vaknade den tack och lov till liv igen dagen därpå och jag har nu lagt över allt jag är rädd om på extern hårddisk. Men även om den funkar nu så borde jag nog lämna in den för en liten check up. Svårt bara att klara sig utan.

Men jag tänkte i alla fall visa några bilder från utflykten i lördags :-)

Om du gillar loppis, bor relativt nära Uppsala och aldrig har besökt bakluckeloppisen i Norrskedika så kan jag starkt rekommendera den. Den är stor och har något för alla. Själv hittade jag ovanligt lite denna gång men ändå något. Det blev 2 nystan med garn och en mönsterbok från 60-talet med en del riktigt fina stickmönster som jag vill göra.


Efter det åkte vi till Sundbadet med medhavd picknick. På bilden nedan syns min man, svärmor och min fina lilla skitunge.


När vi ändå var i närheten passade vi på att ta en tur till Öregrund. Med lite halvmulet väder och semestersäsongen slut trodde vi det skulle vara rätt lungt men det visade sig vara badortsdagar och med det en veteranbilsparad.




Sista bilden för dagen. Mitten av augusti och längst ner på trädet börjar oranga blad att synas. Vackert men ack så sorgligt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar