måndag 3 oktober 2011

Bloggar

Läste en kommentar i en blogg för att tag sedan som löd ungefär "....... bla bla bla ...du är den roligaste människa jag känner!" Själva bloggaren är en proffsbloggare, har tusentals följare och över 50 kommenatrer på varje inlägg. Jag kan ju ha fel men chansen är ju rätt god att Anna som kommenaterade blogginlägget känner bloggare lika väl som de flesta andra som läser den, det vill säja inte alls. Är det då inte konstigt att hon formulerade sig så? " den roligaste människa jag känner." Jag tyckte det först men sen insåg jag ju att jag är likadan.

Många bloggare kan vara väldigt öppna i sina inlägg. De delar med sig av både glädje och sorg så väl som sina vanliga vardagliga göromål. Och när man hängt med ett tag så får man känslan av att man känner dem och att man är vänner (även om de inte har den blekaste aning om vem jag är). Man blir ju på något vis en godkänd Smygtittare. Men jag gillar det. Jag tycker om mina nya "vänner" och det är kul att "lära känna" nya människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar