söndag 31 juli 2011

Lite gott och blandat

Förra helgen var hela familjen i Falun. Mina föräldrar bor där och vi var där för att hälsa på men också lämna B i några dagar själv med mormor & morfar. Vid ett besök på Dalarnas Museum köpte jag en bok om tvåändsstickning. Facinerande :-)







Vi hann också med ett besök hos Myrornas. Jag brukar alltid leta efter handarbetsböcker på loppisar. Det är ett sånt billigt sätt att få tag på riktigt bra böcker. Denna gång gjorde jag dessvärre inga stora kap men jag fick iallafall dessa 2 för 10:-. Är inte så väldigt intresserad av 80-tals modeller men man kanske kan använda något ändå ;-)





I fredags (29/7) blev jaginspirerad när jag läste Dödergöks blogg och inhandlade dessa. Har inte provat dem än men jag ska blocka än sjal under veckan tänkte jag :-)





Och slutligen så inventerade jag mina stickverktyg igår ..........





.......... hittade denna lilla underbara "Stick-Lisa" som jag ärvt ...............



............. och min mormors mormors (gammelmormors mamma) handarbetsväska. Törs inte använda den för den har några år på nacken men den är underbar och gör mig glad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar